Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

14 септември 2010 г.

Локумки

Това е много стара, над 300-годишна родопска рецепта  и има претенциите да бъде автентична. Като състав и технология е много проста, лесно се помни и винаги става без проблеми.
Към точно тази рецепта имам особено сантиментални спомени. Това е първото нещо, което съм направил в кухнята с ръцете си, напълно и без чужда помощ. Мисля, че тогава бях на 12 години.

ПРОДУКТИ: 
1 чаша брашно,
1 чаша разтопена мас
1 чаша червено вино
Парченцата локум са 1/6 от стандартен локум.
Пудра захар, смесена с ванилия, за овалване след изпичането.

Пекат се до съвсем леко порозовяване.
От здравословна гледна точка, когато правя тези локумки, разбира се, използвам олио или зехтин.
Винаги стават невероятно вкусни.
Стават във варианта "пурички", но и във варианта "топчета" - колкото голям орех.
Но на мене в класическия вид на пурички най-много ми харесват.

2 коментара:

  1. Анонимен14 юли, 2015

    Здравейте.Казвам се Таня. Имам въпрос,приблизитело на колко градуса да изпека пуричките.Много ги обичам и мисля да си спретна едни.Рецептата ми допада.Няма нищо по вкусно от семплите и простички рецепти.

    ОтговорИзтриване
  2. Здравей, Таня! Рецептата наистина ще ти хареса. Много бързо, лесно и приятно става и количеството от една доза е доста прилично. В зависимост от това, каква мазнина обичаш, можеш да варираш между масло, маргарин и олио. Зехтинът е страхотно полезен, но има аромат, който не е привичен за всички, освен това, биологическата му ценност се обезсмисля при температури над 40 градуса. Маргаринът е най-вредното измисляно някога нещо за ядене. Ако искаш, смеси масло с олио, за да е по-леко като мазнина. Температурата е около 180 градуса. Основно критерият е съвсем лекото порозовяване на пуричките. Масленото тесто се пече много бързо и на сравнително ниска температура. Всяко препичане до тъмнорозово ще съсипе локумките. Това е коварно, защото обикновено домакинята определя по-розово като признак за готовност. В този случай не е така, трябва съвсем лекичко да започне да порозовява, за да е идеално. Успех, Таня! :)) Любо.

    ОтговорИзтриване

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens