Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

12 октомври 2010 г.

Много вкусна пикантна лютеница

ПРОДУКТИ:
7 кг. узрели домати
2 кг. червени чушки
2 кг. патладжани
100 г. зелени люти чушлета
2 чаши олио
2 дафинови листа
5 зърна бахар
10-15 зърна черен пипер
1 гл. чесън
1 вр. магданоз
сол на вкус


ПРИГОТВЯНЕ:
Нарязаните на едро домати смиламе на машинка за месо или пасираме с пасатор, заедно с лютите чушлета.
Варим се в широк съд, докато останат наполовина. Добавяме едната чаша олио, обеленият чесън, както и начуканите дафинови листа, бахар и черен пипер, поставени в бохчичка от марля, за да може лесно да се "евакуират" впоследствие.
Обелените и нарязани на кубчета патладжани, посолени, престояли 15 мин. и отцедени, задушаваме в другата чаша олио, докато омекнат.
Изпечените, обелени и почистени пиперки нарязваме на едро.
Патладжаните и чушките добавяме към доматения сос и посоляваме.
Варим, като бъркаме непрекъснато, докато остане почти на мазнина.
Прибавяме ситнонарязания магданоз, разбъркваме и сваляме от огъня.
Лютеницата се насипва гореща в затоплени бурканчета и се затваря с винтови капачки. Обръща се, докато изстине.
Може да се стерилизира 5 мин. от завиране на водата, но това е излишно презастраховане.

2 коментара:

  1. Направо ми потекоха лигите :) Обожавам както и домашна лютеница, така и лютивичко. Само че имам известни резерви по отношение подправките-и дафиновият лист, и бахарът са много силни, да не вземат да доминират. Отделно няма да е приятно да си намаже човек лютеничка и да схруска някое зрънце или парченце дафинов лист.
    Сигурен съм, че просто си забравил да допълниш, че въпросните подправки ги слагаш завързани в марличка и след варенето ги отстраняваш от общата смес.
    Благодаря за рецептата, със сигурност ще се пробвам да направя няколко бурканчета!

    ОтговорИзтриване
  2. Абсолютно! Благодаря много за корекцията, веднага коригирах и в рецептата. Принципно, могат да се сложат подправките много ситно смлени, но и аз не обичам да ми се мотаят подправки в устата, освен магданоз и/или чесън. А притесненията ти относно силата на подправките са напразни - погледни съотношението между общото количество на лютеницата и количеството на подправките.
    Аз също съм противник на силните подправки, трябва да се усеща единствено лек нюанс, "повей" на аромат, а не натрапчиво силен аромат. Това за мене винаги е било основен принцип.
    Още веднъж- благодаря за напълно уместната корекция!

    ОтговорИзтриване

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens