Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

27 февруари 2011 г.

Тиквички, панирани в лек кляр

Тази рецепта направих като подарък на моята добра приятелка от Гърция Жани.
С нейно разрешение я публикувам в блога.
ПАНИРОВКА:
4 ч.л. нишесте
2 ч.л. брашно
сол - 1/2 ч.л.
бял пелин - до консистенция
захар - 1/2 ч.л.

1/4 ч.л. вейдзин

ПРОДУКТИ:
500 г. тиквички
4 с.л. олио
1 с.л. сусамово олио

Избирате съвършено млади тиквички и, без да ги белите, ги нарязвате най-напред надлъжно на среднотънки ивици (със страна примерно 6-7 мм.), а след това на жулиени от 3-4 до 5 см.
Посолявате ги леко и оставяте да се отдели сок, както при патладжаните.
След това ги промивате и подсушавате.
Правите си панировката, т.е.,кляра, като смесвате сухите съставки и разреждате до необходимата консистенция с пелина. Ако нямате под ръка пелин, разреждате с обикновено бяло вино или бира. Накрая, изцяло по желание, добавяте 1 ч.л. соев сос и 1 ч.л. оцет балсамико. Не съм ги включил в рецептата, защото оцветяват кляра, независимо, че така става много по-ароматен и вкусен. Клярът трябва да бъде с консистенцията на рядка боза.
ВАЖНО: Преди да потопите тиквичките в кляра, ги напудряте с малко брашно.
Потапяте на порции нарязаните тиквички в кляра и ги изпържвате в малко количество силнозагрято олио, в което сме добавили малко сусамово олио.
Разбира се, най-добре е да използвате уок и газов котлон.

4 коментара:

  1. Първо-поздравления за труда,който си вложил за създаването на блога! И сега по-скоро въпрос,отколкото коментар.Защо ми се отлепва кляра от тиквичките при пърженето???Някъде бъркам!!!
    (Аз съм Rade6ki от форума на DIR.BG.Вече не пиша там,че доста негативни емоции предизвикват злобните коментари на някои от форумците)
    Поздрави!
    И кажи какво пропускам,че не ми се получава панировчицата!

    ОтговорИзтриване
  2. Здравей! Аз отдавна съм свикнал със злобните коментари... :))
    За да се отлепва един кляр, при това рядък, единствената причина е овлажняването на късчетата тиквичка. Това става, ако са посолени, дори съвсем леко. За да нямаш проблеми, просто напудряй леко тиквичките преди да ги потапяш в кляра и се старай да направиш кляра наистина рядък. Освен това, понеже тиквичките са много сочен зеленчук, а сокът няма къде да отиде при панирането, той се отделя след панирането и отлепя кляра. Затова предварително посолявай (както патладжаните)тиквичките, но вече нарязани, остави да се отдели сок, подсуши ги и ги напудри с малко брашно. Така клярът няма да ти се отделя. Коригирам и рецептата в този смисъл. Благодаря ти за коментара!

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен18 март, 2011

    Идеята е чудесна, нарязах тиквичките както за картофки и станаха чудни,Жани

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти за коментара!
    Така и трябва - да станат "чудни". :))

    ОтговорИзтриване

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens