Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

10 септември 2010 г.

Pfeffer Steak

 От Sapiens:  За огромно мое съжаление, съм пропуснал да запиша автора на тази рецепта... Но рецептата е прекрасна и много интелигентно и стилно представена, затова реших да поема този риск и да не ви лишавам от прекрасната рецепта.
Моля авторът се обади, за да запиша авторството му или, ако не е съгласен, да изтрия рецептата от блога си.


"Така рецептата - моята, а и предполагам, че не се отличава кой знае колко от оригинала:
Вземате 2-3 №45 стека от аржентинско или щатско говедо, дето се отглеждат само за месо. Понеже такова нещо рядко се намира, пък е и на 12-14 лв. килото можете да вземете свински бут, но с по-малко мазничко. Стекът е дебел около 3.5-4 см. Вземате дълбока тенджера и наливате около 1/2 пръст олио (моите пръс'чета са фини, като на пианист ). Нагрявате, докато олиото започне леко да пуши. Слагате 3-4 скилидки чесън нарязани по дължина, ама не много тънко. В момента, в който станат златисти слагате осолените стекове вътре. Ако се припокриват ще трябва да ги сложите отделно. По половин минута от всяка страна в горещото олио им стига. Вадите ги. Предварително сте накълцали на ситно 1/2 средно голяма глава червен лук. Мятате го в тенджерета и доливате около 1 ч. чаша бяло вино (Може и сока от буркан стерилизирани краставички). Оставяте лука да се души под капак на умерено силен огън. Аз съм с газ и много ми е лесно да си сменям температурата. Много ми е неясна ситуацията с електрическите котлони.
Докато лука се души взимате 1/2 ч. л. нишесте и го разтваряте в малко вода. Взимате 1 ШЕПА (4-5 с. л.) зелен пипер и заедно с него връщате стековете в тенджерата. Предполага се че соса вече почти е изврял, но не е останал само на мазнина. Установява се с нос  . Ако парите все още ви миришат на вино - не е готов. Оставяте соса почти да изври и добавяте разтворенето нишесте. Лекичко разбърквате докат соса се сгъсти. Воала - пиперените стекове са готови. Поднасят се изцяло покрити със зеления пипер и пюре или Salz Kartoffeln.
Още една дума за месото. Стековете се слагат за малко в олиото, защото по принцип се смята, че говядината трябва да остане леко сурова отвътре. За това олиото трябва да е много горещо, времето малко, а стековете дебели - колкото да се "пърлнат" и получат хубава коричка. Ако ползвате свинско по-добре е да го оставите да бъде "well done". Просто оставете свинското повече време да се задушава заедно с лука, виното и пипера. Може преди да го осолите лекичко да го начукате с дървен чук."

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens