Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

3 май 2012 г.

Топ-рецептите ми

Линкове към някои мои  топ-(по моето лично мнение ) рецепти.
Моля, дайте предложения кои други рецепти бихте искали да добавя като линкове в тази подборка и ще го направя незабавно.
В крайна сметка, този блог беше създаден за вас, за да ви е удобен и да ви ползва, а не да си гъделичкам Егото... Аз изобщо не съм суетен, а удоволствието ми е вие да бъдете доволни...:)))

СКАРАТА, МЕСА, КЮФТЕТА
Скарата! - Месото за скара - видове, технологии, трикове, похвати и резултати
Скарата - всичко за нея, че и повече...
Може ли едно кюфте за скара да бъде сочно, без да бъде прекалено мазно?
Свински гърди върху карамелизиран лук

ПИЛЕШКО
Невероятно сочните шишчета от пилешко филе на Sapiens
Две рецепти с пилешко бонфиле в стил "фюжън"
Две много пикантни рецепти с пилешки парти-бутчета
Пилето Кхо или пилешки хапки в соево-карамелен сос
Палачинки с плънка от пилешко месо
Пилешкото бяло месо или филе - важни съвети за правилното му приготвяне
Технология за обезкостяване на пилешко бутче до пържола

РИБА
Осоляване на сельодка - класическата рецепта
Пресносолно филе от сьомга
Консервиране на риба
Пикантно филе от риба в панировка "Темпура"

ПАНИРАНЕ, ПАНИРОВКИ
Паниране, видове панировки, рецепти. Кляр.
Кляр

ГЮВЕЧЕТА
Всичко за гювечетата

КАРТОФИ
"Надупени" картофи по родопски и Картофи Пюфе
Печени в микровълнова фурна цели необелени картофи

БОБОВИ, ВАРИВА
БОБ - технология за правилното готвене на всички видове бобови растения

ОРИЗ
Ориз - технология за правилното му приготвяне
Ориз пилаф - автентична арменска рецепта
Ориз с орехи
Ориз за гарнитура
Ориз с домати "конфи"
Истински пилаф
Ориз по виетнамски
Пиле с ориз
Пилешко с ориз - ядене -"трепач"...
Домати с ориз - деликатес

ЗЕЛЕНЧУЦИ
Карфиол, варен в прясно мляко и поръсен с пекорино или пармиджано
Испански омлет ala Sapiens
Тараторът - това кулинарно чудо
Чушки- бюрек
Зелен фасул - яхния - специална технология

ПРЯСНО ЗЕЛЕ (не, че не е зеленчук, но си заслужава отделна тема)
Как да сготвим най-вкусното прясно зеле - специална технология
Много вкусно прясно зеле по специална технология

ПЪЛНЕНИ ЧУШКИ И САРМИ
Пълнени чушки и сарми - обобщаваща технология
Любимите ми сармички с лапад и млечен сос
Вълшебната рецепта за пълнени чушки и сарми на чичо Любо

ПОДПРАВКИ, МАРИНОВАНЕ, КАЙЗЕРОВАНЕ, ПАСТЪРМИ
Чименът - изчерпателно за него
Универсална смес от подправки №3 за всякакви видове месо преди печене
Телешка пастърма
Сушено-мариновано пуешко филе - специална технология
Универсална рецепта за мариноване и кайзероване на всякакъв вид месо
Смес №2 за мариноване на пилешко месо
Бабек

ХРЯН, ЧЕСНОВИ СОСОВЕ И МАЙОНЕЗИ
Деликатесна сос-паста от хрян. Майонеза от хрян. Уасаби.
Чесново-орехова майонеза
Сос Ткемали
Сосът Чимичури

ЧОРБИ
Класическата пловдивска шкембе-чорба

КАША
Кашата - видове и как се прави

РАЗНИ
Препечено брашно, но не на сух тиган, а в микровълнова

ЗА КУЧЕТАТА
Правилната храна за любимите ни кучета

ОХЛЮВИ
Сваряване и почистване на охлюви
Охлюви с ориз и пролетни зеленчуци
Сваряване и почистване на охлюви
Охлюви в "гювече" от лук и сос от топено и синьо сирене 
(Внимание, рецептата е универсална!)

ЛОКУМ 








7 коментара:

  1. Страхотна подборка - благодаря за нея :) Сега съжалявам, че не видях по-рано рецептата за сушено-маринованото пуешко филе и го пропилях за една съвсем обикновена яхния. Поздрави!
    П.П. Линкът за Пилето Кхо не се отваря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, вече всички линкове се отварят без проблем, благодаря ти за хубавите думи и за корекцията!

      Изтриване
  2. Анонимен03 май, 2012

    Въпреки че съм чел повечето, много се радвам на така подбраната компилация! Повечето искам да ги пробвам, а някои вече съм (изключвам тази за любимите кучета поради липса на такова):))
    Особено ми харесват теоретичните разработки за начинът на приготвяне на дадено ястие или продукт, като например това за боба, охлювите, панировките и т.н.
    Сигурно ще прозвуча много нагло от моя страна, но няма ли начин да класифицираш всичките си рецепти по съответните показатели? Знам, че става и с търсачката, но все пак друго си е подредбата по категории (тук е моментът да ме напсуваш заради претенциите ми ;)).
    Поздравления за хубавия блог и рецепти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Идеята на моя блог е да бъде различен от "къдравите, парфюмирани и фризирани" други такива блогове. Това е съвършено умишлено и съм го написал още при създаването на блога, в увода и представянето. Аз искам да се акцентира върху същината и елегантността на самата рецепта, а не върху красивата и елегантна снимка, зад която може да се крие съвършено тривиални и безинтересно ядене. Исках да се търси и намира нещо в блога, затова си има и търсачка. Но последната компилация дава удобство да се видят и ползват поне тези рецепти, които аз считам за върхово мое постижение. Това не означава, че останалите рецепти са по-лоши, ни най-малко! Но към тези изпитвам особена авторска любов, затова съм ги отделил, и както се казва, ви ги навирам в очите най-нахално...:)) мисля, че резцептите ми заслужават човек да отдели половин минута и да ги потърси с търсачката... Апропо, много би ми било приятно да си пишете имената, а не да излизате като "анонимен", защото имам чувството, че говоря с един и същи човек... Виж, като кажа "Габи", "Пепи" или "Катя", чувството ми е, че говоря със стар приятел... :))

      Изтриване
    2. Между другото, търсачката е страхотно удобна. Примерно, търсите "Домати с ориз", пишете в търсачката или само "домати" и ви излизат всички рецепти, в които се споменава думата домати, или пък "ориз", с което става абсолютно същото. Така, като напишете или "домати", или "ориз", все ще ви излезе вариантът "домати с ориз".
      Но, ако това ще ви бъде по-удобно, бих могъл да си поиграя и да вкарам в компилацията всичките си рецепти, подредени в посочените или допълнителни раздели.

      Изтриване
  3. Анонимен19 май, 2012

    Счетох, че ако напиша в темата може да не бъде прочетено, за това го правя тук.
    Думата ми е за охлювите.
    Храних ги с кус-кус,а и с магданоз, както е препоръчано.
    Резултатът беше отличен.
    Благодаря, Сапиенс .
    Удоволствие е да чета този ваш блог.

    valentor@mail.bg

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти за коментара valentor! :)) Ако ги беше хранил с кускус и джоджен, резултатът определено щеше да бъде по-добър, но с каквато и да е ароматна зеленинка да ги храниш, все ще е добре... Ще се радвам, ако споделяш и други свои мнения. :))

    ОтговорИзтриване

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens