Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

16 септември 2010 г.

Осоляване на сельодка - класическият вариант

2,5 кг. почистена сельодка или по-дребна скумрия (рецептата е подходяща за абсолютно всякакъв вид риба...)
1 чаша сол
дафинов лист
черен пипер на зърна
бахар
кориандър

1 литър вода, в който са добавени солта и подправките сваряваме 5 мин. и охлаждаме.
Рибата подреждаме в трилитров буркан и заливаме със саламурата.
Оставяме да престои 2 дни.
След това може да се консумира веднага.
Ако искаме да престои по-дълго и да добие по-изискан вкус, обелваме кожата, отстраняваме средната кост и заливаме с нова саламура, приготвена от 1 л. вода, 50 г. сол, 1 ч.л. захар, 50 мл. олио и 200 мл. оцет.
При нареждане на рибата редуваме с тънки резенчета лимон.
Затискаме с подходяща тежест.

1 коментар:

  1. Благодаря много, г-н Сапиенс
    Търсих рецепта за някоя приятна салатка с която да ометем едно шише ракия. Това ще свърши работа :)

    ОтговорИзтриване

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens