Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

24 октомври 2013 г.

Как да хапнем крехък октопод или калмари

От октопода всички, освен живеещите в морските области, се плашат.
Стига се до твърде екзотични и странни методи за окрехкотяването му - например, да се бие по сто пъти в скалите (бетонов под, кухненски плот и т.н. твърди повърхности...), че и между биенията да се влачи по скалите или бетона... Вероятно, този метод има смисъл само тогава, когато става дума за октопод на скара.
А иначе, работата е проста:
1. Вари се на принципа "50 мин. за 1 кг." или, средноголям октопод се вари точно 40 мин.в много малко количество вода, примерно 200-300 мл. или 1 чаша, а като подправки можете да използвате няколко ситнонарязани скилидки чесън и стрък целина.
2. Ако искате малко по-гурмански вариант, можете да смесите чаша вода с чаша вино (аз предпочитам бяло), плюс чесън, плюс целина, плюс малко парченце хрян.
След тази обработка можете да го правите всичко, което ви дойде на ума - салата, паниране, леко запържване или просто така, натюр, с малко подходящ сос или просто горчица, която е по вкуса ви по сила и интензивност.

9 коментара:

  1. Отдавна търсех рецепта за октопод, която да е на разбираем език :-) Сега се престраших. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен14 януари, 2014

    Къде изчезна? Четях от време на време блога ти и ми беше приятно. А от много време - нищо. Надявам се да си добре. Поздрави!
    Стефан

    ОтговорИзтриване
  3. За много години! :)) Всичко е наред, просто имам много работа, и оттам - липса на ентусиазъм да правя нови рецепти... Просто - зимен омърлушен период...:)) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен17 януари, 2014

    Радвам се,

    За много години!

    Стефан (аз съм този с пушената сол, ако си спомняш един мой коментар, да се идентифицирам, де :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Здравей, Стефане! Честити и на теб всички пропуснати и бъдещи празници! :)) Да знаеш как ти завиждах за тази пушена сол, както и на една моя почитателка от Испания, за техния приказен пушен червен пипер... Ама като сме тъпа страна, то май си е завинаги... Или, както пее Висоцки - "Если туп как дерево, будеш баобабом тысчу лет, пока помрешь..."

      Изтриване
  5. Антоанета23 март, 2014

    Здравей, Sapiens! Адмирации...пълни и ръкопляскания! :)

    Приготвяла съм октопод по много начини. Имаше момент в който бях сигурна, че най-добре се получава ако го свариш само в червено вино и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С КОРКОВИ ТАПИ. Страхувах се да рискувам...беше ми доста скъп (като цена) да го приготвя само във вода...но ето, че преди време опитах...точно както ти описваш и ВОАЛА - търсеният вкус :)

    За първи път срещам точно този тип рецепта в Български блог/форум. След като щателно се разтърсих се оказа, че това е най-подходящото варене на умното многоного.

    Бих си позволила да добавя нещо към рецептата ти - След като го сваря отделям половината за карпачо а другата половина "омешвам" със зехтин, счукан чесън, кориандър и морска сол. Оставям това да попреседи 30-40 минути и го хвърлям на оребреното тиганче да се позапече...става чудесно.

    За карпачото - Отрязвам една пластмасова бутилка на половина. От отрязаната страна правя разрези надолу, така, че да може да се затвори като кутия. В това изделие натъпквам октоподчо още топъл и го прибирам в хладилника. На следващия ден нарязвам на тънки филийки...Бон апети! :)

    Още веднъж - Поздравления за прекрасните рецепти! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Здравей, Антоанета! Благодаря ти за отзивите, и още повече - за добавката! Би ли ми обяснила малко, защото терминът "карпачо" нещо не ми съвпада по отношение на осемкраки животни...:)) Рецептата за мариноването на октопода звучи прекрасно и вероятно само една скаричка в повече му е нужна... Но, "карпачото"? Не съм и предполагал, че може да се реже карпачо от... октопод!:) Благодаря ти много, ама наистина много, за тази невероятна идея? Любо

      Изтриване
  6. Антоанета23 март, 2014

    Привет, Любо!

    Изучавайки този начин на готвене и за мен беше странен точно този термин...но така му казват у Италията, та и аз така :) Оказва се, че с течение на времето този термин се използва за всяко месо, което си нарязал на тънко. Ние дома му казваме октоподена филийка, защото или моите ножове не са особено добри или аз още не съм се научила как да го режа :)

    Радвам се, че те заинтригувах. Пробвай и сподели после :)

    Тони

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Благодаря ти, Тони!
      Но мене не терминът ме учуди, а несъвместимостта в съзнанието ми към този термин... Зная, разбира се, що е "карпачо", много тънки слайсове от някакво месо, но изобщо не би ми дошло на ум, че такива слайсове биха станали и от октопод... Всъщност, като помислих, това е напълно естествено, като се има предвид, че месото на октопода е изключително, как да кажа, ... желатинаво... И след пълното му изстиване, би трябвало да стене нещо, както пачата - стяга се и успешно би могло да се реже. Още веднъж ти благодаря, научих поне още две нови и интересни неща, а за мен това е безценно. Благодаря ти, Тони! Любо.:))

      Изтриване

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens