Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

19 септември 2010 г.

Вкусна постна супа

Варих карфиол и ми остана доста голямо количество подсолен бульон, който никак не ми се изхвърляше.
Бульонът беше около 2 л., подсолен с 3 ч.л. сол.
Оставих го да заври на 4 на котлона и сложих 2 големи глави лук на средни кубчета.
Нарязах на къси сламки 4 средно големи моркова. Добавих ги към врящия вече лук и сложих около 1/2 с.л. зехтин.
Оставих ги да си врат и нарязах на средни кубчета 3 тиквички ( необелени, аз много отдавна не беля пресни тиквички ), 5-6 картофа и приблизително 1/4 от малка зелка, нарязана като морковите - на тънки ивици и след това напречно на по-къси.
Добавих ги и тях.
След 10 мин. добавих още 1 л. вода, опитах на сол, установих, че може да се добави и сложих едно пилешко бульонче.
Оставих да ври на слаб огън (на 2) до сваряване на картофите и морковите.
Накрая добавих 2 с.л. сухо мляко, защото нямах прясно в момента, но иначе бих сложил една чаша прясно. Само защото базата на супата е от карфиол. При друг състав на продукти бих сложил чаша кисело мляко.
Повря още 2-3 мин., изключих котлона, сложих малка (колкото лешник) бучка прясно масло и 1/3 връзка копър на ситно.
Супата стана повече от вкусна.
И за кой ли път установих един интересен факт - с едни и същи продукти, и като качество, и като количество, но нарязани на едро, средно или много ситно, вкусът е различен. Може да ви се вижда невероятно, но е факт, който съм наблюдавал многократно.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens