Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

25 септември 2010 г.

Туршия от чорбаджийски чушки

(за буркан от 3 л.)

Чушките се почистват от загнили части, дръжките се изрязват ниско.
Надупчват се с игла на няколко места.
Пълнят се в буркана като по възможност се подреждат и натъпкват, за да влязат повече.
Бурканът се налива до горе с вода, която се излива в тенджерка. Водата се измерва и се прави смес от 2 части вода : 1 част оцет.
Добавя се 1 с.л. сол, 1 с.л. захар и се оставя да заври.
Вряла се налива в буркана, изчаква се известно време като се потупва и разклаща буркана, за да излезе въздухът между чушките, слага се капачка, затваря се със затварячка и бурканът се обръща.
На следващия ден бурканът се обръща обратно и се подрежда на хладно.
Не се стерилизира, не се слага аспирин или салицил.

8 коментара:

  1. Благодаря за рецептите и интересния начин на мислене.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за милите думи. Радвам се, че съм доставил удоволствие с рецептите си и мисленето си...:)) Любо

      Изтриване
  2. ако се прави в буркани от компот колко сол и захар се слага?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Деси!
      Рецептата се прилага по абсолютно същият начин както за буркани от 3 л., така и за всякакви други буркани, описанието и пропорциите са абсолютно същите.

      Изтриване
    2. Сапи здравей! Да попитам как тъпчеш чушките, които са твърди и при натъпкването ще се смачкат и натрошат ? Имам 2 кг чорбаджийки и затова ровя сега в нета за рецепти. А дупченето си го знам (прилагам го и при червена парена капия). Винаги ми е приятно в твоя блог! Привет!:) cveteto3101

      Изтриване
    3. Здравей, Цвете! Нещо не ми стана ясно от твоя въпрос. Питаш ме за чорбаджийските чушки как се пълнят или за обикновени, тип долма или капия? Принципно, ако става въпрос за по-едри, но много крехки и чупливи чушки, просто не избождаш малък отвор отгоре, само около семенната част, а изрязваш чушката по-надолу, малко под семенната част (дръжката), за да стане отворът по-широк. Така пълненето става без проблем, а по-широкият отвор го запушваш или с отрязаната семенна част с дръжката или с парче домат. Повечето готвещи топват запушения с домат отвор в брашно, но аз не го практикувам. Ако въпросът ти е по-различен, пиши ми пак, за да го изясним. Поздрави и успехи! Любо :))

      Изтриване
    4. Извинявай, май не съм написала разбираемо въпроса си. Имах предвид, че чорбаджийските чушки са доста крехки и чупливи и когато се опитам да ги натъпча в буркан (макар и бланширани за еластичност) се намачкват порядъчно. Вече си направих домашното с чорбаджийски чушки (цели 6 компотени буркана), но с един трик. Отрязах дръжките с капачетата и "скъсих"" размера на чушките до височината на буркана. После ги наредих изправени в буркана (отдолу, по средата и отгоре магданоз и чесън), а в празните места помежду им запълних с отрязаните части от чушките. Залях с гореща марината и върху капачка. На вид станаха прилични, а на вкус ще докладвам зимата!:)
      ЧЕСТИТ ПРАЗНИК БОГОРОДИЧЕН! Богородичка да закрила теб, Любо и цялото ти семейство за здраве, живот и късмет! Привет!:) cveteto3101 (1 jena)

      Изтриване
    5. Здравей, Цвете, да си жива и здрава и цялото ти семейство да е радостно и щастливо! Ако беше ми обяснила правилно, щеше да си спестиш доста време...:)) Защото отговорът е страхотно прост - просто леко попарваш предварително чорбаджийските чушки, може само с гореща вода, може със саламурата, което е по-практично. Оставяш ги да поомекнат под капак и просто ги тъпчеш без проблем в бурканите. Заливаш си ги със същата саламура, с която си ги попарила. Поздрави и успех, ако не тази година, поне ще ти е от помощ съветът ми за догодина. Любо :))

      Изтриване

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens