Коментари и мнения

"Не се страхувай да се опиташ да правиш това, в което не си професионалист. Все пак, Ноевия ковчег е построен от пълен аматьор, а "Титаник" - от топ-професионалисти, а резултатите са ясни на всички..."

ТОПРЕЦЕПТИТЕ МИ търсете с търсачката на блога, на "топ-рецепти".

Омръзна ми да пиша, че в Интернет не е прието да се контактува на "Вие", затова още в началото на блога си ви моля да контактувате с мен на "ти", за което ще ви бъда благодарен...:)) А пък, ако контактувате с имената си, а не ми пишете като "анонимен", ще бъда направо щастлив...

За контакти със Sapiens или задаване на персонални въпроси и коментари - l.dontchev@gmail.com или Skype lubomir.dontchev

25 септември 2010 г.

Относно подправките във фризер

Във фризер слагам магданоз и копър, защото сушени нищо не струват.
И всички останали - девисил, джоджен, калоферче, босилек, целина на листа.
Нарязани много на ситно.
По-удобно е, не заемат много място във фризера, а вкусът е много по-добър.
Правя един коментар по принцип: Някои подправки, като чубрица, джоджен, девисил, калоферче, босилек успешно се сушат, а повечето от тях усилват аромата си при сушенето, т.е. по изгодно е да се сушат или купуват сушени от гледна точка на готвенето.
Обаче, все пак има разлика в аромата на пресната и сухата подправка, затова, ако имаш възможност, т.е., ако си имаш градина и си ги отглеждаш сама пресните подправки, нищо не ти пречи да си сложиш във фризера и да си изсушиш.
Всяка година слагам 1-2 кг. моркови на различни форми, режа ги с ренде Бьорнер, защото става бързо и лесно. На сламки, на по-едри сламки, на кубчета, на кръгчета.
Друго - целина - глави също на кубчета или сламки, както морковите.
Ако намеря пащърнак ( не живея в София ), него също го правя като целината ( керевиза ).
Чувал съм за тъпчене на пресни подправки като копър или магданоз в бурканчета със сол, които може след това да държиш във фризера или хладилника, но този начин определено не ми харесва.
Изключението е за подправката "Оля". Тя може да замести много други подправки.
Слагам и чесън на цели скилидки, обелени отделно, необелени отделно.
Тук отварям една скоба - чесън и моркови има през цялата година, винаги можеш да ползваш пресни, става въпрос просто за угаждане на мързела ти. Вместо да режеш моркови докато готвиш нешо, грабваш от фризера и бухваш направо във врящата супа или манджа. Т.е. пести много време и труд, а понякога това е най-ценното. И без загуба във вкуса. С чесъна е почти същото, що се отнася до цели скилидки. Счуканият чесън не може да се замени с нищо, пробвал съм да го съхранявам в по-голямо количество на паста с доста сол, но не се съхранява добре повече от 10 дни. Добива тежък аромат.
Пробвал съм да съхранявам ситно нарязан праз, удобно е, но умирисва целия фризер, дори когато съм го увивал и в алуминиево фолио.
Сега има и спанак дълбоко замразен и всякакъв вид и род миксове от зеленчуци, броколи, карфиол, грах, царевица, червени чушки, така че е безсмислено с такива неща да претоварваме и без това ограничения обем на домашните фризери.
Много хора замразяват и домати - настъргани, отцедени, в пликчета, запечатани. Чувал съм и за цели домати, които след това ги стържат на ренде.
Това е моят опит в съхраняването на подправки.
Ще ми бъде интересно да споделят опита повече хора.

2 коментара:

  1. Форми за лед ги натъпкваш с магданоз или друго,заливаш с вода и в камерата.От няколко форми прехвърляш в найлонова торба.Когато готвиш пускаш 1 или колкото кубчета желаеш в гозбата и готово.Ние ги приготвяме през есента и така цяла зима.

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен03 юни, 2012

    разбира се че магданоза трябва да е много ситно нарязан и пресован -може с ръка. така водата за добавяне е съвсем малко.

    ОтговорИзтриване

Моля, коментирайте рецептите ми!
Sapiens